15 Ocak 2010 Cuma

MELİH+CANDAN=11 OCAK

Bu matematiği devam ettirecek olursak, 11+11=22, bu da Melihin ilkokul daha sonrada lise numarasıymış... bilmeyen kalmamıştır gerçi benim arsızlığımla ama söylemeden geçemeyeceğim bir şey varsa o da kocam ile aynı gün doğmanın şerefini yaşamaktaolduğumdur... benden bir sene önce doğmuş, sonra beni beklemiş... ufacıkmış, tefecikmiş, hatta 5 kilo falanmış... büyümüş beni kendine aşık etmiş... aşağıdaki yazıyı da doğumgünü yazısı olarak maillerimi açtığımda şaşırayım diye yazmış... ne güzel de yazmış...
konuk yazar davet edecek raddeye gelmedim daha ama "baştacı yazar" olarak iznini alarak, yazdığı elektronik postayı yayınlamak istedim... aman pek iyi ettim...

Sen doğduğunda;
benim yüzümde candan bir gülümseme oluşmuş ben bir yaşındayken ve o günü dün gibi hatırlıyorum şimdi.
o gün
buluttan ayrılmak üzere olan yağmur taneleri bulutta, yere düşmek için acele edip kar tanesine dönüşenler ise havada asılı kalmıştımasum bir şekilde birbirlerine bakarak.
o gün
bir sonraki sensiz durağa göç etmek için kanat çırban binlerce kuşhareketsiz kalmıştı kar tanelerinin yanında, liderlerinin arkasında ama,çığlıklarını duyabiliyordum onların
o gün
öleceğini bildiği halde görmeden aşık oldukları güneşi görmek için korkusuzca karlar arasından ortaya çıkan kardelenler güneşi gördüklerinde boyunlarını bükmediler ve ölmediler.
o gün
(buna inanmayacaksın biliyorum)elma ağaçlarımız çiçek açmıştı,daha sonra meyveye dönüşen gariplik vardı,evet evet yarımdı o elmalar hatırlıyorum.bütün bunlar olurken gökyüzü karanlıktı biliyomusungökyüzünde hiç yıldız yoktu ama her yer ay dedeler ile doluydu.
ve
o gün bütün bunlar olurken ben yüreğimden özgürlüğe bırakmışım ilk kelimelerimi
sen doğmasaydın;
kardeşinin; kendisini seven,herşeyini paylaşabildiği güzel bir cadısı olmayacaktı
anne babanın, peşinde koşturduğu birşey yaptırmaya uğraştığı,kucaklarından indirmediği folklor oynarken izledikleri yuvarlak gözlüklü tatlı yavruları olmayacaktı
dedenin, kendisini sürekli öpen, kucaklayan, kızdıran torunu olmayacaktı
annanne ve babannenin, kendileri ile onlar gibi konuşmaya çalışan, ağızlarından komik cümlelerin dökülmesine neden olan sorular soran şirineleri olmayacaktı
pembe panterin koltukta kendisi gibi yatıp uyuyan bir arkadaşı olmayacaktı
ve benim
bütün bu doğa güzelliklerini görmem mümkün olmayacaktı
üniversite sonrası vurulduğum, az da olsa peşinden koştuğum, evlendiğim,iyiki de evlenmişim dediğim
yanında olmaktan keyif aldığım,
yanında istediğim gibi davranabildiğim,
kahkahalarla güldüğüm,kavga edebildiğim,
birlikte yaşlanmak istediğim,
sürdüğü arabasına binmek istediğim,
otuz üstü olmasını beklediğim
iyi giyinen,aklı başında,ailesine bağlı, güzel, çılgın, tatlı, şirin,
gözlerinin içi gülen, keyifli,
deli yoldaşım olmayacaktı...ne kötü...
ama iyiki varsın
iyiki doğdun
iyiki doğduk
iyiki sensiz değilim.
NOT : o da iyi ki var değil mi?

Hiç yorum yok:

Hoşunuza gidebilecek yazılar...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...