29 Eylül 2011 Perşembe

A'dan Z'ye

O nasıl bir kitaptı öyle. Biter bitmez “ben bu yazarın yazdığı her şeyi okumalıyım” hissine yakalanıyorsunuz.. Hakan Günday, kitabın adını yazarken bile, o “AZ” kelimeciğine bir sürü dünya sığdırmış. O bir sürü dünyaya bir sürü insan sığdırmış, kitabı okurken benzersiz söz öbeklerinin oluşturduğu cümleleri bir kenara not alasınız geliyor ama kitabın akıcılığından çok uzaklaşmamak için, “melihcim sen okurken not almayı unutma” nasihatında bulunuyorsunuz; kitabı okuduktan sonra ise, önce bir kalıyorsunuz, sonra anlıyorsunuz birlikte kaldığınız kişinin kendiniz olduğunu… Kendinizi ne kadar az tanıyabileceğinizi, size en uzak yerin aslında sırtınız olduğunu (bu cümle de bir filmde ya da kitapta geçiyordu ama unuttum)… Yudum, yazarı önce keşfettiği için ona saygı duyuyorsunuz, sonra Yudum’a çok teşekkür ediyorsunuz yazarla tanıştırıldığınız için, sonra üzülüyorsunuz 11 yıl sonra tanıdığınız için… Sonra internetten sipariş veriyorsunuz kitapları… Sırada “Azil”, “Piç” ve “Kinyas ve Kayra” var…

3 yorum:

cometa dedi ki...

ben de okumayalım:)

caloroso dedi ki...

okumalısın mervecim... didem de okuyordu...

Selin dedi ki...

Ben okumaya "Ziyan" kitabıyla başladım geçen yıl ve bunca zaman tanımamış olduğuma çoook üzüldüm. Tam senin de yazdığın gibi Ziyan'ın son sayfasını okumamın hemen ardından yazdığı tüm kitapların siparişini verdim :) Şimdi de yavaş yavaş, tadını çıkara çıkara okuma sürecindeyim...

Hoşunuza gidebilecek yazılar...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...