15 Eylül 2011 Perşembe

Elini öpebilir miyim Hatça Ana ?

Akşamları geç yatmam ve uykuya doyamamam sonucu dün sabah somurtmalarım arasında Melih'in benim yüzümü güldürmek için umutsuzca sorduğu "Akşam Hatça ana'ya gidelim mi?" sorusunu hemen tereddütsüz şaşırtıcı bir şekilde "olur" lafım ile güzellemeli karşılama yaptım.

Hamurişi canavarı ile evli olduğum için tam bize göre bir yer. Hemde evimize 15-20 dakikalık yürüme mesafesinde. En güzel köşesine kuruluverdik... Çok kalabalık değildi... Tepede olduğu için ve seçtiğimiz masa nedeniyle esiyordu ve üşüdük, evden çıkarken üstümüze birşey almamıza gerekyok sözlerim yüzüme tokat gibi çarptı ama yemekleri götürürken ısındım, yetmedi çay içerken şal istedim ısındım...

Uzun zamandır gitmek istiyorduk, Eymir'e giderken gelirken hep görüyorduk, kısmet dün akşamaymış. Melih mantı, bense ciğer sote söyledik. Ortaya çoban salata ve peynirli çiğbörek söyledik. İkramları turşu ve bazlamaydı. Sanki tereyağı ve bal da eklenebilir bu ikrama. Yemeğin sonundaki çay da ikram. Ben bu tür yerlerde yemekten sonraki çayın ikramlı olmasından yanayım. Menüde ızgara köfte, çorba, gözleme, kuzu şiş, tavuk şiş gibi seçenekler de vardı. Fiyatlar normaldi. Bence bizim seçeneğimiz güzeldi. Hatta benim tavsiyem önce ortaya mantı söylemek, çok doyurucu olduğundan, diğer şeylerden şişmeden tadılabilir.

Bilen bilir ben dışarda mantı yemem, çünkü annem, babaannem, anneannem sağolsun birer mantı yapma makinesi olduğundan çocukluktan beri mantıya doymuşluğum vardır. Dışardakileri de pek beğenemem. Kıyması az gelir, hamur hamur olur. Ama dün akşam Hatça Ana'nın mantısı çok başarılıydı. Melih'de öyle herşeyi beğenmez ama o da beğendi. Mantıyı yerken annemler duymasın dedik ama burdan sesleniyorum, "Annecim hiçbiri senin mantılarının ve bazlamalarının yerini tutmaz..."

Çiğbörek ve ciğer soteden de memnun kaldık. Tekrar gidilebilir, kahvaltı da yapılabiliyor. Ben mutlu gittiğim için mi güzel geldi bana, yoksa oraya gittiğim için mi mutlu oldum? Bu noktanın ayrımına varamadan, yürüdük, gördük, yedik, kalktık, yürüdük, markete girdik, soda aldık, Melihi en ahenkli (!) soda içen adam seçtik...

Hiç yorum yok:

Hoşunuza gidebilecek yazılar...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...